Escola Goya » Projecte Educatiu Valors Goya

Projecte Educatiu Valors Goya

Educació emocional

Especial atenció mereix, dintre del nostre Projecte Educatiu, l’assoliment de competències emocionals i creatives.

Creiem que cada mestra i cada mestre és un acompanyant, un facilitador de l’aprenentatge, no només un avaluador o un programador. Des d’aquesta convicció, hem donat una importància fonamental a l’acció docent dotada d’emocionalitat i capaç de fer que les i els nostres alumnes expressin les seves emocions i sentiments, que les posin en comú de manera que influeixin positivament en els seus companys, que augmenti la sensació de pertinença a un grup, a la seva escola i que, en definitiva, se sentin estimats.

Tanmateix sabem que l’educació en inteligència emocional incideix positivament en el creixement cognitiu i intel·lectual de les i els alumnes, així com en el seu rendiment en matèries com les matemàtiques i les llengues.

Per poder portar a terme el nostre Projecte d’educació emocional, tot el professorat de l’escola hem fet una formació profunda sobre competència emocional i estem realitzant activitats mitjançant les quals l’alumnat desenvolupa la seva inteligència emocional i creativa, de forma que s’aconsegueixi la colaboració entre l’emoció i la raó.

Aquesta és una idea que volem compartir amb tota la comunitat educativa, i per tal motiu hem creat un nou espai anomenat Innovation Classroom, on es realitzaran tota mena d’activitats relacionades amb la competència emocional i la creativitat.

Tecnologia

Vivim en un món canviant, innovador, disruptiu, ràpid, però també incert, fràgil i voluble, un món complex, modelat per la tecnologia i ple de dades.

Vivim en un món on tot canvia a gran velocitat i de manera constant.

Aquest canvi representa una oportunitat per treballar per una educació millor, més inclusiva i participativa, més justa i equitativa, que respongui a la diversitat de la nostra societat i ens ajudi a fomentar l’interès per l’aprenentatge.

Amb les noves metodologies basades en les plataformes tecnològiques, definim les habilitats que necessiten els nostres alumnes pel segle XXI.

Amb les noves tecnologies tenim la possibilitat d’interpretar els pensaments i les emocions a través la programació i la creació de continguts digitals.

A l’Escola Goya potenciem les habilitats tecnològiques que els alumnes necessiten treballar a l’escola per aconseguir ser persones actives i participatives, amb una gran confiança, autònoms, curiosos, adaptats als canvis i promotors d’innovacions.

Formació trilingüe

Una característica bàsica del nostre Projecte Educatiu és la incorporació de l’anglès com a llengua vehicular del Centre, juntament amb el català.

Com a escola del segle XXI, pensem que és absolutament necessari que les i els nostres alumnes acabin les etapes obligatòries amb un excel·lent domini de la llengua anglesa, necessari per qualsevol àmbit acadèmic i professional que desenvolupi en el futur.

Hem incorporat la llengua anglesa al currículum des de l’etapa d’Educació Infantil amb la creació d’un Projecte propi anomenat Englih Afternoons, el qual implica una immersió total en l’anglès totes les tardes, sigui quin sigui el centre d’interès que es treballi.

D’aquesta manera, les nenes i nens viuen la llengua anglesa d’una forma propera, incorporant-la a la seva vida amb normalitat per expresar els seus pensaments, sentiments i emocions.

Al llarg de l’etapa de Primària continuaran fent ús de l’anglès també a matèries no lingüístiques, com ara les Ciències i l’educació artística i física.

Al primer curs d’ESO les Ciències Naturals es desenvolupen també en anglès.

Tanmateix, motivats per aquesta convicció de la importància d’introduir l’anglès a la vida de les i els nostres alumnes, fa anys vam donar un pas més, formant part activa del Projecte Internacional de la prestigiosa Universitat de Cambridge Cambridge for Schools. Aquest Projecte ens avala i certifica anualment con a Centre Oficial Preparador dels examens de Cambridge, els quals es realitzen a la nostra escola per part de professors enviats pel British Council a Barcelona.

Periodisme escolar

El taller de periodisme va molt més enllà de fer un diari, escrit i digital, amb continguts reals i comptant amb la col·laboració de molts personatges i personalitats de diferents entorns socials.

L’equip docent agafa de la mà al nostre alumnat i els ensenya l’art de dansar amb les lletres, de fer coreografies esveltes amb temes d’un interès cabdal per cadascun d’ells.

La ciència i la tecnologia, el medi ambient, la societat i la política es combinen amb els esports, les tendències, i la cultura; en aquestes seccions els nostres alumnes treballaran durant tot el curs escolar.

Primer, els ensenyem a ser crítics amb les notícies que llegeixen o que visualitzen, després han d’escollir el seu paper dins del projecte, doncs tant important és la redacció com el disseny del mateix. La publicitat, així com la tira còmica o la caricatura, són aspectes rellevants dins de les pàgines.

L’aula es converteix en una veritable redacció, dividida en seccions, i els alumnes esdevenen periodistes: busquen els temes i preparen les seves entrevistes, els seus reportatges o els seus articles d’opinió.

Per aquesta redacció, han passat persones tan importants com els polítics Meritxell Batet, Artur Mas, Miquel Iceta, Carme Forcadell, Pere Navarro i Jordi Ballart, l’astronauta Pedro Duque, el xef José Andrés, el pastisser Christian Escribà, cantants com Sergio Dalma, Els Catarres, esportistes com Sergio Busquets, Bojan Krkic, Xavi Hernández i Carlos Verona així com entitats com FUPAR, Galgos 112 o Vicente Ferrer, entre de molts altres.

La nostra escola ha participat en el concurs de “El País de los Estudiantes”, sent finalistes sempre a Catalunya en les 13 edicions en les que ens hem presentat, de les quals hem guanyat 12 edicions. A més, un any vam quedar segons a nivell estatal.

Tanmateix, amb el diari El Goyari, els alumnes de Cicle superior de Primària i d’ESO demostren les seves habilitats periodístiques amb notícies de l’escola, entrevistes, mots encreuats, etc.